Καλώς ήρθατε στο www.mediainfo.gr ένα website αφιερωμένο στα μαζικά μέσα επικοινωνίας, τα media
Μαζικά μέσα επικοινωνίας

ΜΜΕ

ΣΧΟΛΙΑ - ΝΕΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΠΙΣΩ

 

MEDIA ΝΕΑ - ΣΧΟΛΙΑ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα νέα της επικοινωνίας

ΕΜΕΙΣ ΜΟΝΟ ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ!

Πρόσωπα έρχονται και παρέρχονται. Στα τηλεοπτικά κανάλια η κίνηση είναι σταθερή, δύο φορές το χρόνο έχουμε αλλαγές. Όχι σαν αυτές που θα έφερναν κάτι καινούργιο, αλλά σαν αυτές που αναδιατάσσουν τα πράγματα. Σαν την παλίρροια που παρασέρνει κάποια πράγματα από τη στεριά και μετά τα επιστρέφει, όχι αναγκαστικά στη θέση τους. (Μήπως για αυτό το λόγο λέγονται κανάλια;) Χατζηνικολάου, Τράγκας, Στάη, Ζαχαρέα, ονόματα που τα έχουμε συνδυάσει με την εκφώνηση των ειδήσεων. Πιο σωστά θα λέγαμε με τη διαχείριση των ειδήσεων. Άλλοι κάνουν το ρεπορτάζ, άλλοι οργανώνουν τις ειδήσεις και αυτοί βάζουν την τελευταία πινελιά για να γίνει αυτό το σώου που λέγεται ειδήσεις.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ

Θυμάμαι, παλιά, που το δελτίο ειδήσεων ήταν όντως δελτίο ειδήσεων. Δηλαδή, είχε διάφορα θέματα, κάποια από αυτά είχαν μια καλή ανάπτυξη, κάποια μικρότερη. Τώρα το δελτίο ειδήσεων είναι ένα θέμα που το περιτριγυρίζουν διάφορα μικρά θεματάκια που διεκδικούν κάποια λεπτά από τον τηλεοπτικό χρόνο. Αν δούμε όμως πιο προσεχτικά την κατάσταση, τότε θα ανακαλύψουμε ότι αυτό το σημαντικό θέμα, το οποίο θα πρέπει να το αναλύσουν αρκετοί και θα πρέπει να το δούμε όλοι, είναι ιδιαίτερης βαρύτητας. Για παράδειγμα: η αποτυχημένη αυτοκτονία του Ζαχόπουλου, η αρρώστια του Χριστόδουλου. Αν και αν το πρώτο θέμα είναι σοβαρό (και) από πολιτικής άποψης, ούτε αυτό ούτε το άλλο αναλύεται σε βάθος, απλά πολυλογούν, όπως θα έκαναν σε ένα καφενείο, χωρίς να πιάνουν την ουσία του θέματος. Την ίδια στιγμή τρέχουν άλλα θέματα πιο σοβαρά. Για παράδειγμα το ασφαλιστικό, η ιδιωτικοποίηση της υγείας (ποιος μίλησε για αυτό;), η τρομοκρατία της απόλυσης όποιου διαμαρτύρεται στις επιχειρήσεις. Και το δελτίο ειδήσεων βρίσκεται εκεί για να τραβά σα μαγνήτης τις διαφημίσεις…

ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΛΗ TV

«Μικρά και μεγάλα, σημαντικά και ασήμαντα, όλα κοχλάζουν στο ίδιο καζάνι. Εδώ ο χρόνος μοιάζει να κάνει κύκλους, να δαγκώνει την ουρά του σαν τον σκορπιό. Όπως επανειλημμένα έχει ειπωθεί, η τηλεόραση είναι η αυτοκρατορία του παρόντος, η αποθέωση του εδώ και τώρα. Μόνο που το «εδώ» γίνεται όλο και πιο τοπικό, όλο και πιο στενό, ενώ η διάρκεια του «τώρα» μειώνεται διαρκώς. Το πριν και το μετά χάνονται μες στη σκόνη που σηκώνει το παρόν. Ξάφνου, π.χ., η σύλληψη ενός «γνωστού πρωταγωνιστή» με μια σεβαστή ποσότητα κοκαΐνης γίνεται είδηση πρώτης γραμμής, στην οποία πολλά δελτία ειδήσεων αφιερώνουν περισσότερο χρόνο από ό,τι στην παγκόσμια διάσκεψη για τις κλιματικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκε στο Μπαλί. Δεν βαριέστε, με την υπερθέρμανση του πλανήτη θα ζήσουμε πολλά χρόνια, ενώ το δράμα του ηθοποιού σήμερα μας ενδιαφέρει, αύριο όχι… Ας μας επιτραπεί, λοιπόν, να ευχηθούμε καλά Χριστούγεννα με λιγότερη τηλεόραση. Όχι γιατί είμαστε κατά της ελαφρότητας. Η ελαφρότητα -και η τηλεοπτική- όταν σερβίρεται με χάρη είναι ευεργετική, όμως πολύ συχνά στην τηλεόραση σερβίρεται με αυταρχισμό και βαναυσότητα, με θράσος και ασχήμια, κάτι που δυστυχώς συμβαίνει ακόμα κι αυτές τις άγιες μέρες.» Δανειστήκαμε αυτό το απόσπασμα από το άρθρο της πολύ καλής συναδέλφου, της Μαριάννας Τζιαντζή (εφημ. Καθημερινή, 23/12/07) γιατί συμπυκνώνει αυτά που λέμε και αυτό που θέλουμε να πούμε και δεν τα έχουμε εκφράσει ακόμα…

Η ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΠΙΤΑ

Να δούμε πως έχουν τα πράγματα στο δικό μας τηλεοπτικό χωριό. Και ας ξεκινήσουμε από τις ειδήσεις. Έχουμε και λέμε: Το Mega με 20,7% έρχεται πρώτο σε τηλεθεατές και ακολουθεί τα Νέα του Αnt-1, με 18,2%, Alpha Ειδήσεις, με 14,5%, Star Ειδήσεις, με 13,9 %, και ΝΕΤ Ειδήσεις, 9,3 %, δηλαδή στα κεντρικά δελτία ειδήσεων τα πράγματα είναι μοιρασμένα στις τρεις τελευταίες θέσεις. Οι διαφορές δεν είναι μεγάλες στα μερίδια των σταθμών (μετρήσεις που έγιναν από 1/7 έως 16/12/07): εδώ έχουμε το Mega με 18,5%, τον Antenna με 16,6 %, τον Alpha με 13,9%, το Star με 10,8%, τη ΝΕΤ με 9,6%, την ΕΤ-1 με 3,9 %, το Skai με 3,7% και η ΕΤ-3 με 2,6%. Τα δέκα καλύτερα της τηλεθέασης ήταν: «Γιουροβίζιον 2007-τελικός» (ΝΕΤ), με 74,4% , «Στο παρά πέντε» (Mega), με 66%, «Αλ τσαντίρι νιουζ» (Alpha), με 64,2%, «Μίλαν-Λίβερπουλ» (ΝΕΤ), με 52,3%, «Ελλάδα-Τουρκία» (Mega), με 55,9%, «Τουρκία-Ελλάδα» (Mega), με 55,5%, «Μάλτα-Ελλάδα» (Mega), με 49,8%, «Μαρία η άσχημη» (Mega), με 44,9%, και «Πενήντα πενήντα» (Mega), με 48,8%. Τέλος τα δημοφιλέστερα σήριαλ ήταν: «Στο παρά πέντε» (Mega), με 66,0 %, «Πενήντα πενήντα» (Mega), με 48,8%, «Μαρία η άσχημη» (Mega), με 44,9%, «Επτά θανάσιμες πεθερές» (Mega), με36,4 %, «Λατρεμένοι μου γείτονες» (Mega), με 32,5%, «Της αγάπης μαχαιριά» (ANT1), με 29,1%, «Μαζί του» (Mega), με 33,2%, «Για την καρδιά ενός αγγέλου» (Alpha), με 33%, «Ευτυχισμένοι μαζί» (Mega), με 31%, και «Ο φάρος», (Ant1), με 29,2%. Αν βέβαια πιστέψουμε τις μετρήσεις της AGB και, κυρίως, την αξιοπιστία της.

…ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Στις εφημερίδες τα πράγματα είναι λίγο «περίεργα»: οι εφημερίδες Τα Νέα (63.594), η Ελευθεροτυπία (51.794), Έθνος (47.294) και Ελεύθερος Τύπος (44.268) είναι οι τέσσερις πρώτες. Ακολουθεί η Espresso (17.198) και ο Αδέσμευτος Τύπος (12.196). Πρώτη από το τέλος είναι η Ελεύθερη Ώρα (1.640) και ακολουθούν η Βραδυνή (2.446) και η Εστία (2.858), αυτά στις απογευματινές εφημερίδες. Στις πρωινές η Καθημερινή (30.843) προηγείται και ακολουθούν Το Βήμα (10.310), ο Ριζοσπάστης (6.710), Traffic (2.223), η Αυγή (1.788), η Νίκη (405), ο Λόγος (313). Συνολικά 264.994 αγόρασαν απογευματινές εφημερίδες και 52.590 πρωινές. Στις κυριακάτικες εφημερίδες αλλάζει κάπως το τοπίο: το Πρώτο Θέμα (213.100) κυριαρχεί και ακολουθούν η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία (183.260), Το Βήμα της Κυριακής (181.490), το Έθνος της Κυριακής (174.500), Η Καθημερινή (162.590), ο Τύπος της Κυριακής (96.500) και η Espresso της Κυριακής (62.240). Συνολικά 1.154.210 αγόρασαν κυριακάτικες εφημερίδες. Όλα αυτά στο διάστημα 10-15/12/07. Αξιοσημείωτη είναι η άνοδος της κυκλοφορίας του Ελεύθερου Τύπου, απογευματινού και κυριακάτικου, μέσα σε μία εβδομάδα (7.926 και 18.810, αντίστοιχα).

ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

Η παραίτηση του τριμελούς διευθυντηρίου της γαλλικής εφημερίδας Le Monde είχε ως αποτέλεσμα μια νέα κρίση κορυφής στην εφημερίδα λίγους μήνες μετά τον εξαναγκασμό σε παραίτηση του Ζαν-Μαρί Κολομπανί, τον περασμένο Μάιο. Ο πρόεδρος Πιέρ Ζαντέ, ο αντιπρόεδρος Μπρουνό Πατινό, και ο διευθυντής σύνταξης Ερίκ Φοτορινό παραιτήθηκαν λόγω διαφωνιών με την Εταιρεία Συντακτών της εφημερίδας, η οποία κατέχει την πλειονότητα τω μετοχών της εταιρείας και έχει τη δυνατότητα να προβάλλει βέτο στις αποφάσεις της διοίκησης. Τα τρία στελέχη ανακοίνωσαν ότι οι διαφωνίες αυτές τους εμπόδιζαν να ανταποκριθούν στις υπηρεσίες τους. Οι διαφωνίες αφορούσαν τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφημερίδα, ενώ το χρέος της ανέρχεται στο ποσό των 150 εκατ. ευρώ. Αυτό το μεγάλο χρέος κάνει απαραίτητο τον περιορισμό των εξόδων, αυτή η προοπτική όμως βρίσκει αντίθετους τους εργαζόμενους στην εφημερίδα που έχουν λόγους να φοβούνται για μελλοντικές απολύσεις.

Η ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Ο μικροαπατεώνας Λίνκολν Μπάροους συλλαμβάνεται και καταδικάζεται σε θάνατο του αδελφού της αντιπροέδρου των ΗΠΑ. Οδηγείται στις κρατικές φυλακές υψίστης ασφαλείας, Φοξ Ρίβερ, και ο αδελφός του, ο οποίος έχει πειστεί για την αθωότητά του, έχει τα σχέδια αυτής της φυλακής. Αποφασίζει και καταστρώνει ένα περίπλοκο σχέδιο για να αποδράσεις ο Λίνκολν. Αυτό είναι του σίριαλ που σπάει ταμεία στις ΗΠΑ. Ο τίτλος «Prison Break» και έχει ξεπεράσει την αστυνομική σειρά «24». Με το νέο έτος (από τις 2 Ιανουαρίου) θα το βλέπουμε στον ANT1, στις 11.00 μ.μ., με ένα δίωρο επεισόδιο. Η αμερικάνικη σειρά βραβεύτηκε ως η πιο αγαπημένη των Αμερικάνων για το 2006 και ο πρωταγωνιστής, Γουέντουορθ Μίλερ, διεκδίκησε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερου ηθοποιού. Να δούμε τι θα κάνει στην Ελλάδα.

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Καλώς ήρθατε στο www.mediainfo.gr ένα website αφιερωμένο στα μαζικά μέσα επικοινωνίας, τα media. Μια δημιουργία του www.internetinfo.gr

INTERNETINFO © MEDIAINFO.GR